Rabu, 11 November 2009

Seputih pandangan

Lepas Asar, jadi tak tentu arah, berdebar, takuuttt sangat, call Abg Ha rasa tenang sekejap. Mandi berteman, rumah kakak luass, dapur pun luas, bilik air takde lampu, hujan lebat..(cuba mintak pendapat sikit, kalu aku mintak orang teman aku mandi , penakut sangat ke dengan keadaan macam tu?, yang aku tahu aku takuttt lepas matahari rembang.)

Nak solat Maghrib, cadang lepas ni nak baca Yaasin, sebaik basuh muka dengan air wuduk, pandangan jadi putih seputihnya. Duduk di tikar sembahyang, Hafiy dekat, bila aku paling ke arahnya dia menjauh sambil tengok aku pelik. Sesudah solat macam tu jugak mata aku, akubaca Qursi dan An-Nas serta al-Falaq. Macam tu jugak. Ambik ayat Quran yg Kak Lah bekalkan, sapu kat mata aku, cerah....nampak semua, buleh baca Quran.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan