Rabu, 4 November 2009

Atuk, dayah...

Aku tanya Ezam, nampak atuk kat mane. Sebelah ibu dia jawab. Dia buat gini..(gaya pegang tengkuk) Atuk dayah..(darah..) Atuk batuk...Atuk wat umah, tambah Ezam..Dia jalan bongkok pegang kayu golf. Aku terdiam. Sepanjang gi sekolah fikir pasal ni.

Balik dari sekolah, maghrib. Aku kena kacau dalam kereta. Aku bawa kereta tak tentu arah jadinya sebab ketakutan.

Sampai rumah, mandi, kena kacau lagi. Spek tetiba tercampak dengan kuat macam aku yang jatuh. Bibik bertanya pelik. Aku diam

Malam, orang yang aku panggil tengok rumah datang. Sebaik melangkah masuk, tangan Akif bunyi macam ditarik dan dia menangis teruk.

Orang tu macam tangkap masuk botol.. Dia balik aku tambah meremang taknak reda2. Tambah takut.. Ku 12 mlm call Ustaz Dasuki. Dia suruh jumpa esok di Masjid Shah Alam. ku tak dapat tidur.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan