Sabtu, 7 November 2009

Di sihir..?

Jumpa Ustaz Dasuki. Masa pendek sebab Pakcik salah masjid. Memang aku paham kalau berkaitan sakit macam ni banyak sangat halangan.

Ustaz scan sikit., baca ayat-ayat quran lamaa....
' Dia disihir." katanya pendek.
"Siapa?" , tanya aku.
" Baik tak payah tahu, nanti berdendam," balasnya dan dia cepat-cepat ke tempat ceramah seterusnya.

Katanya semua benda yang anak aku dok nampak dok ngikut aku. Ngeri...kalu hensem takpela jugak. Ni atuk berdarah..

Aku kena mandi air limau sebelum Maghrib, lepas subuh. Malam tidur atas lada hitam, bila nak tidur, minum air doa, letak kain atas mata tidur, jangan bukak lagi mata (camana la..Akif dan Hafiy selalu bangun-bangun), dan jangan keluar Maghrib (Aku sekolah petang, kul 8mlm baru sampai rumah).

Katanya aku memang akan ketakutan, tak tentu arah lepas asar (patutla...rasa tak tentu arah betul..tak tau nak cakap macam mana), akan reda hampir subuh, lama-lama buleh ngilai sensorang. Jangan takut, kalu makin takut benda tu akan makin dekat. (Aku adalah seorang yang penakut) Sape la yang nak buat aku jadi tak betul ni.

Malam kul 9 malam Ezam tetiba..."Bu..atukk..."dia tunjuk atas dinding depan kami.Malam tu kami masih di Shah Alam tido umah pakcik.
Malam bila semua orang tidur..aku cuba tidur, bunyi orang tua berjalan dan bunyi dari kepala ke rusuk aku..macam atuk kebayan bunyinya..huhuhu...aku bangun..takleh tidur..adik aku jaga..dapat la aku tidur kejap.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan