Ahad, 8 November 2009

Ade orang tabur benda?

Balik rumah, kawan ajak ke rumah kakak ipar untuk berubat. Dia bagi gambaran sape buat. Ade rupa..tapi takkanla..tak cocok ngan orangnya, tempat tinggal dan tujuan. Dia bagi air. Aku minum, terus badan panassss..mata sakit takleh bukak macam matahari kat depan aku. Air mata mengalir tak henti. Ngan Akif n Hafiy meragam. Ngan berdebar-debar.

Malam..bibik meluru keluar, ade suara suruh dia bangun, dia takleh tidur sampai aku tabur ada hitam sekelilingnya..aku?memang la dah lama takleh tido..

Kul 4 pagi, sekumpulan anjing menyalak hebat, aku tengok Ezam bangun tanpa takut ke tepi tingkap. Aku panggil dia tido balik.

Esok masa bersiap balik kampung, kat dapur, bawah sink, Ezam tunjuk, "BU, ape tu?"
Aku tarik dia kuar ruang tamu, dia masih jenguk dapur, "BU , ape tu..?nak masyak?'
Aku wat derd dan bergegas kuar .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan