Khamis, 5 November 2009

Malam yang panjang....

Malam aku tak dapat tidur...call akak kat kampung, borak kosong selama 4 jam. Kakak kerisauan. Aku bunyi orang berdehem, mengeluh di sekeliling aku.

Bibik berlari keluar, nak tidur dengan aku. Bila pejam mata dia , dan bukak mata balik, dia tanya," Ibu ada langkah-langkah kaki saya?" Aku geleng, takde, saya di sini dari tadi.
" Ku pikir ibu tadi yang langkah-langkah kaki saya," Kami dua-dua diam. Kemudian dia tidur pulas. Tinggal aku sorang dengar suara lelaki macam-macam gaya di sekelilingku. Harappp sangat anak lelaki aku bangun merengek, tapi semuanya tidur lena tak bergerak. Call lagi ustaz Dasuki, katanya kalau ada orang lelaki suruh azan 7 kali atas tangga. Mane ade orang lelaki rumah ni kecuali anak lelaki aku 3 orang yg kecik-kecik tu.

Pukul 5 pagi, rasa takut mula hilang. Aku dapat tidur sekejap, pukul 5.30 pagi, anak-anak mula bangun merengek. Macam tu la setiap hari.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan