Rabu, 21 Oktober 2009

Ezam

Semalam malam Ezam tetiba off laptop nyorok tepi aku. Macam ketakutan nampak sesuatu. Aku tanya kenapa..dia tunjuk belakang bibik. dan diam lamaaaaaa sampai tido. Ngeri aku takleh tido..pasang surah Ruqyah sepanjang malam.

Hari ni dia main kat sofa, nak alihkan sofa macam selalu. Tetiba nangis sakit. Nampak bibik gosok2 kepala. Ezam lari ke arah aku nangis sambil peluk, tanya kenapa, tak jawab tapi aku nampak luka segaris kat pipi, nampak macam bekas kuku.
Tanya bibik, kenapa.."ni haa..kena tepi ini-bucu sofa-tajam ini' . Aku tahu dia tipu.
Masuk dalam kereta, aku nak ke sekolah, Ezam ikut sama,Ezam cakap "Bu sakit, kakak buat" katanya sambil tunjuk kuku.

Balik dari sekolah aku tanya bibik " Kuku panjang ke?'
Dia jawab sambil gelak, "Tak ada..pendek..Kena muka Ezam? "Dia tanya aku balik.

Ni bukan kali pertama. Hafiy luka lagi teruk kat betis lepas balik taman, katanya jatuh atas rumput. Aku tahu dia tipu. Nampak macam bergalur kena bucu simen tak rata macam tangga kat taman.

2 ulasan:

  1. panasss btol la ngan minah indon ni..
    ni y mls lyn bek nih..
    kita beri madu,
    dibalas tuba..
    lempang baru tau..

    BalasPadam
  2. tak sabar tunggu payid mai sini.kak ah blur tak tau nak wat per ni.cepatla masa berlalu.harap dlm tempoh tu takde yg buruk berlaku.

    BalasPadam