Rabu, 4 April 2012

Kamukah budak itu? ...Saya tidak bersalah.

Semalam bincang modul yang setiap hari aku bagi sedikit2, lama2 jadi bukit.macam buku.

Modul seorang budak cina hilang, seingat aku memang ada tadi ku angkut ke kelas, aku ingat tulisannya yg kemas dan jawapan lengkap.

Pelajar melayu yang bahagi semula kepada pelajar, macam rajin meluru ke meja aku untuk membahagikan modul2.

Aku tengok pelajar cina itu tidak menulis, tanya mana modul, tak ada jawabnya,
puas aku cari, tanya pelajar lain.

Tengok pelajar melayu yang bagi modul tadi menulis satu buku, bila masa pulak dia ada buku.
Tapi tak tengok bahagian dalam, tanya saja, itu buku kamu? ye jawabnya, muka kudus, cuma comot.

Tahun lepas budak yang sama menipu aku untuk ambil buku yang tidak dibayarnya, aku dah lupa perkara itu sebab ingat dia takkan menipu lagi tahun ini.

Habis kelas aku ke makmal nak cari lagi kot tertinggal modul budak itu di dalam makmal. Tetiba terpandang modul yang ku kutip semula tadi, tulisan budak cina itu.
muka depan modulnya dah dikoyak, ada tulisan nama pelajar melayu muka kudus +comot  di bahagian atas.

*&&%%$$#>

Bila pergi jumpa dia lagi,tanya,  muka masih muka tak bersalah.

**&^%$##%^&&

Bawa ke bilik disiplin. Nasib baik ada cikgu disiplin yang baru, semangat baru, terus ambil tindakan.

2 ulasan:

  1. Aduh, macam tu pun ada. Baguslah dikenakan tindakan, harap2 ada penyesalan dan tak buat lagi lepas ni :(

    BalasPadam
  2. lagi hangit dari ni pun ada ijan, generasi Y, harap2 generasi z anak2 kita keadaan maik baik

    BalasPadam