Rabu, 15 Februari 2012

Nangka busuk

Pagi tadi tulis entry tersembam kena terkam dengan Hafiy...
Hari ni pegi sekolah dengan penat, (mood ada cuma penat),
Terpijak ais yang berterabur atas simen (budak2 suka minum air dan baling2 ais) , jatuh bedebuk macam nangka busuk,
dem betul.

Nasib baik ramai budak berlari pergi tolong bangkit semula, kalau dorang semua tengok je lagi la malu rasanya.

"Teacher ok ke?" budak2 usap2 bahu saya. Mata den dah kelam menanggung malu tak nampak dah yang ngusap tu lelaki ke perempuan sebab semua perempuan dan lelaki terpa saya tolong saya bangun.

Cet!~ malang betul hari ni.


Cina depan rumah saya

Orang kata Cina baik dengan kalau ada keuntungan untuk dia.
Saya sangkal tu,
Cikgu Cina yang bekerja dengan saya semuanya baik.

Apek depan rumah saya ni baik, suka tegur saya, bagi limau mandarin.
Tahun lepas ketuk pagar rumah saya sambil laung " Assalamualaikum" kuat2.
Tahun ni tunggu 2 hari untuk bagi limau mandarin sebab  saya tak keluar rumah pada cuti raya Cina.

Saya fikir semua warga tua cuma nak berbaik2 atau cuma niat nak hidup aman damai saja.

Dia banyak kereta. Rumah 2 biji sebelah2 anak dia punya, jadi kereta pun banyaklah.

Dia selalu parking depan rumah saya, agak menyusahkan la, elok2 saya boleh parking situ masa nak tutup pintu pagar atau boleh guna jalan tepi tu (rumah endlot), bila ada kereta tu, tak boleh la jadinya, sebab muncung kereta dia panjang, menghalang jalan.

Kalau masa hb takde ok la nak parking disitu, tapi rupanya masa hb ada pun dia selamba badak parking depan rumah saya jugak, padahal bukan tak boleh parking depan rumah dia atau tepi jalan kecik rumah dia tu, tapi dia nak jugak menyempa (baca dengan sengau) di rumah saya.

Bila saya balik sekolah atau nak pegi sekolah dia selalu tegur,
Hb kata "takde bini tu, tu pasal la dia baik"

Tapi sehari dua ni saya rasa bengang dengan kesusahan saya dengan adanya kereta dia tu. Malas rasanya nak berkomunikasi dengan mesra dan sengih. Just angkat tangan kalau dia angkat tangan dan terus pandang tempat lain buat2 sibuk layan anak dalam kereta.

Nasib baik dia paham. Dah 2 hari tak letak kereta depan rumah ni. Dan dah takde dia lepak petang2 depan rumah dan lambai2 pada saya. Bagus bagus bagus.

2 ulasan: