Isnin, 27 Februari 2012

Hafiy rajin, Hafiy suka pergi sekolah, Hafiy sayang cikgu.

Hafiy makin "rajin" ke sekolah, setiap pagi saya kena guna pelbagai helah untuk bawa dia ke sekolah.

Dengan tenaganya yang melebihi saya, tak mampu saya nak mandikan dia dan pakaikan baju sekolah. Jadi, saya selalu kelentong dia dan pakaikan baju biasa dengan alasan nak pegi hantar abang dan adik ke sekolah, tapi bila sampai tadika, saya dan cikgu2 dia menggembleng tenaga untuk pastikan dia masuk kelas. Kesian........pada dia dan saya. Nak tak hantar yurannya melebihi saya masuk universiti, dan ayah dia memang bertegas hal "MESTI PERGI SEKOLAH WALAU RIBUT TAUFAN MELANDA".

Tadi kelentong lagi, pakai baju biasa dan saya terpaksa dukung dia yang melekat pada badan saya macam beruang koala, saya masuk ke dalam tadikanya. Masa berborak dengan cikgu dia berkenaan Hafiy, cikgunya perasan Akif berdiri tepi dinding pegang beg, saya membelakangkannya. Budak2 lain semua dah masuk kelas. Akif seorang saja berdiri tepi dinding, dengan muka innocent, tengok saja saya tengah dukung abang dia. Bila cikgu dia tegur, dan saya berpaling untuk tengok dia, sedih hati saya sebab dia ditinggal seorang.

Cikgu Mgesh ajak Akif masuk ke kelas. Dia sungguh berdikari, berjalan tanpa pedulikan saya, letak beg tepi dinding dan ambil kerusi untuk duduk dan menegur rakan2 seperjuangannya. Sedang Hafiy masih melekat atas dukung saya. Hish,..Hafiy..Hafiy...
saya selalu lupa untuk mempraktik bacaan 3 qul di atas ubun2nya dan bercakap benda positif padanya bila dia sedang tidur. Entah kenapa malam2 saya terus pengsan bersama-sama  3 stooges saya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan