Rabu, 15 Februari 2012

bebelan makcik yang penat minda

Tadi pegi hantar anak2 ke sekolah.

Cikgu  cakap Hafiy cepat tangkap apa yang dipelajari, dibanding kanak2 sebayanya.

Minggu ni Hafiy liat ke sekolah, saya rasa dia boring dengan kelas 4 & 3 tahun, mungkin dia suka di kelas 5 tahun.Minggu lepas dapat seketul homework tulis A dan 1, punya la tersengih sampai ke telinga masa buat homework

Saya rasa kalau dia ditempatkan di kelas 5 tahun dia akan lebih cepat faham berbanding sesetengah pelajar kelas itu.
Sayangnya saya rasa saya tak cukup masa nak gilap kebolehan dia, kalau tak mungkin dah banyak yang dia pelajari.

Tiap hari 30 x cakap 'adik sayang ibu'-amikkkk...dulu nak dengar sangat..

Tiap hari bergantung kat kaki saya, tiap hari terkam saya.

Kalau balik sekolah yang penat ibu kadang2 tersembam ke lantai, sadis sungguh, kuat sungguh tenaga dia.

-Penat lelah rasa letih dengan rutin ini dan kadang2 rasa jiwa jauh dengan tuhan, kalau la dicabut nyawa pada masa ini apakah nasib saya, harap Tuhan kasihankan saya tapi balik2 kena  balik ke pangkalnya, kita hanya hamba, tugas kita hanya menerima.

Bila la kerajaan nak adakan kelas khas atau sekolah khas untuk pelajar yang bukan minat ke arah mendengar dan menulis (pelajar sekolah menengah). Penat nya otak dan tubuh badan nak mengawal budak2 ni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan