Jumaat, 25 November 2011

SMS gembira dan ubi kayu

Pagi2 lagi terima dua SMS daripada hb yang buat saya suka.

Salah satunya  kami akan balik ke kampung esok. Tak payah guna kereta kecik saya. Kalu guna kereta kecik saya akan buat saya berbelah bagi nak balik ke tak. Tayar kena tukar, kereta kena servis , serupa tak payah balik.

Saya sudah terbayang ubi kayu rebus dan kopi, dan juga ikan budu. Kempunan juga jering rebus tetapi dah lama tak jumpa benda alah ni. Ni semua gara2 baca status kawan2 di FB yang rindukan makanan musim tengkujuh.

Dulu arwah cikgu saya pernah buat lawak , di sekolah tempat berkumpul kebanyakan anak orang kaya (pada masa tu sepupu sultan dan juga tengku2 ramai yang bersekolah di situ)

'Makan ubi kayu mana ada zat. Badan dan otak tak dapat zat. Serupa makan puntung kayu je la'

Kelakar, tapi dia tak tahu tu sarapan saya hampir setiap hari, sebelum masuk asrama tu. Elok je saya membesar dengan otak yang sama cerdas dengan anak orang2 kaya tu. Silap saya cuma social phobia.

Kemiskinan sebenarnya buat kita kuat.

Tetapi sayangnya saya terus hilang arah tuju bila masuk MRSM.

Sebab macam kera dapat bunga. *Sigh*. Rugi.

2 ulasan:

  1. tugas sebagai ibu lagi membuatkan anda kuat... kuat semangat, kuat jati diri, kuat segalanya... ;)

    BalasPadam
  2. insyaAllah, berkat kata2 kawan2 dan lain2

    BalasPadam