Ahad, 1 Januari 2012

Kal Ho Naa Ho dan 2012

Saya dah lama tak menonton cerita Hindi kerana tidak mahu melihat yang seksi2.
Tetapi cerita ini ada banyak kenangan. Tengok juga semalam.
Boleh ketawa terbahak2 (buruk betul perangai) dan menangis tersedu2 pada masa yang sama.
Pandai betul pengarah.
Pedulikan tentang logik tak logik, orang sakit tak kurus2, boleh pi mai pi mai, boleh menari, yang penting penonton semua 'masuk' ke dalam cerita tu.

Orang kata Geminian  suka berubah2.
Betul, semalam saya post pasal maksud al Waqiah, takut baca terjemahan,
lepas tu tengok Kal Ho Naa Ho. Tetapi kenapa saya fikir kadang2 cerita macam ni pun boleh menyuntik benda positif dalam diri kita , iyer, kalau sakit tu tak semestinya bersedih dan terlantar, buat orang gembira, kita pun akan gembira.

Semua orang tulis pasal tahun baru. Saya tak pernah tulis. Hari ni saya nak tulis,
saya nak jadi lebih rajin, baik hati, beriman, kaya pada  tahun 2012.

1 ulasan: