Selasa, 11 Oktober 2011

Wanita Muslimah Alternatif Terkini & Kuasa Minda

Assalamualaikum

Ya Allah, sukar digambarkan dengan kata2. Betapa saya rasa bersyukur sangat diberi peluang, Allah gerakkan hati kawan lama saya untuk mengajak saya ke Majlis ilmu anjuran assohwah ini. dan syukur juga suami dengan senang hati memberi kebenaran, siap tunjuk jalan lagi, dan sanggup untuk jaga anak2 pada hari ahad lepas.

Sukar nak digambarkan dengan kata2 tentang perasaan saya sekarang. Saya memandang semua orang dari perspektif yang berbeza sekarang, samada memandang suami, anak2, keluarga, anak murid dan masyrakat. Jika ada masa saya akan menulis tentang apa yang saya dapat pada hari itu.

Betapa saya rasa ingin ajak semua kawan, kakak saya dan semua wanita untuk hadir lagi dalam majlis sebegini. Seramai 230 peserta dari serata negeri datang untuk mendengar. Perserta2 terdiri daripada golongan profesional hingga ke surirumah. Salute dengan suri rumah. Ada wanita yang bawa anak kecil baru beberapa bulan, cukup kagum dengan semangat dia terus dengar walaupun kadang si kecil itu menangis. Ada yang naik bas dari Terengganu dan sampai pada pukul 4 pagi lagi di Shah Alam. Betapa saya rasa hairan, duduk di dalam bilik sejuk itu selama 8 jam, tapi tak rasa bosan langsung. Subhanallah.
-Maaf, kalau orang kenal saya yang kasar ini mungkin sedikit geli kalau saya macam berlakon sebut2 nama Allah. Tapi insya Allah, saya berdoa semoga hati ini tidak berbolak balik lagi. Sesungguhnya, hidup dan mati kita hanya untuk Dia yang Satu..

KLIK SAMBUNGAN

BOLEH BACA INI JUGA SEBAGAI TAMBAHAN

Jalan kelab golf Sultan Salehuddin

Perbadanan Perpustakaan Shah Alam


Satu level disediakan untuk kanak2, Siap ada pentas, yang dalam
gambar ni bukan pentas.

Catriona Ross, Prof Muhaya dan Ustaz Fauwaz Fadzil Nor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan