Rabu, 2 Februari 2011

Sudah la jatuh ditimpa tangga pulak tu...

Baru je sihat..lidah pun dah rasa ok tak lagi payau..(ade aku kesah...?)..Wa...ade tak orang cakap macam tu kat aku. Tepu je aku rasa otak, ngan bingit budak-budak hensem ni..suka pijak2 rambut aku tau..atau tarik2. Sakit berganda2 rasa sebab saraf triple sensitif jadinya. Pertama kali aku rasa aku marah giler ngan dorang, Selalu kontrol2 ayu la jugak..
Ari ni dah tak sihat balik..satu family pulak tu..Hb pulak takde di rumah. Wa..macamana ni..plan nak gi bercuti mesti hb dengan murah hatinya gi kensel, oo tidak sanggup aku terus berkurung di rumah yang gelap gelita ni..Ada tingkap pun takleh bukak sebab takut bangla2 myanmar2 skodeng dalam rumah neh..

Ok dah..citer pasal Akif pulak..
-Suka kacau aku dok rilek2...jap lagi dia mesti datang tepuk punggung dia cakap .."vu vu..yok.." (bu bu..membuang..) ngan suara manja dia..tak jadi aku marah..mesti ngan gigoih tengok tempat dia tunjuk..takde pun...

-Akif dah jadi champion sekarang. Walau pun belum buleh berjalan..habis abang sulung dan abang kedua dibulinya sampai nangis. Amik mainan dorang atau gi gusti dorang. Kalau dorang tengah menangis dia laju gi merangkak kat bang-abang untuk  ' pok' satu kat kepala atau kat punggung dorang.

-Suka ikut perbuatan abang-abang terutamanya bab menangis. Kalau abang Hafiy nangis lekat lauk kat gigi, dia pun sibuk nangis sambil tunjuk kat gusi dia, real pulak tu..padahal dia baru ada gigi depan, konpem lauk tak lekat situ!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan