Jumaat, 28 Ogos 2009

Alhamdulillah....

Alhamdulillah..berbanyak-banyak syukur kepada Allah..

Syukur yang pertama kerana aku berjaya puasa penuh tanpa pitam-pitam walau pun selalunya hari biasa aku asyik pitam je..mungkin sebab cuti sekolah..badan pun tak rasa penat..Pelik jugak sebab masa berbuka makan nasi sikit saja dan kadang tak makan nasi langsung..masa sahur pun makan quacker oat je...bukan sebab malas masak..sebab kedua-dua anak-anakku sakit ..dapat penyakit tangan kaki dan mulut..

Syukur yang kedua sebab sempena 7 hari berpuasa ni..anak-anakku sihat dan bebas sepenuhnya dari penyakit kaki tangan dan mulut..masa mereka sakit..tuhan saja tahu sedihnya sebab mereka asyik menangis dan tak dapat makan kerana mulut penuh dengan ulser...malam pun pasti berjaga dari pukul 2 pagi sampai keesokkan harinya..adoi..letihnya..tapi aku paham la..sebab mereka sakit...aku yang tua ni kalau ade sebijik ulser dah rasa sakit sangat..dan dalam pada masa yang sama adik di Politeknik tengah sakit berterusan selama 6 hari..tuhan saja yang tahu harunya hati aku sebab serba salah...anak tak boleh tinggal di taska ,takut jangkitan..dan adik pulak sakit minta di jengukk..tambahan Politeknik tersebut dengarnya ramai juga yang terkena jangkitan H1N1 .

Syukur yang ketiga..aku dapat jugak gi ambik adik aku kat Politeknik , bawak gi klinik..letak kat rumah..dan sekarang dia dah sihat...Nasib baik demam biasa sahaja...

Hari ini dapat berbukak puasa dengan gembira..ade budu..petai jering..ada mak sekali yang baru sampai dari Kelantan..

Hehhehe...Selamat Berpuasa..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan