Isnin, 5 September 2011

Hari Raya 2011

Raya kali ni agak meriah kerana kebanyakan aktiviti saya berpeluang ikut serta tanpa ada tekanan.

Semua adik beradik berkumpul dan banyak aktiviti diadakan
-melawat ayah -dah beberapa tahun tak jenguk, terkejut dia tengok anak saya dah 3 orang, tu pasal la lama tak jenguk sebab bz dengan anak.
Bawa anak ke air terjun yang hanya sejengkal dari rumah-saya orang ulu- walau saya tak mandi pun . Hanya pernah mandi sekali saja seumur hidup, kat ai tejun. Dah bertahun2 keluarga saya pindah ke daerah yang banyak air terjun tu,  tu first time saya ke air terjun.

Malam terakhir berada di kampung, bakar ayam di halaman sambil si muda dan si tua main mercun beratus2 biji (sori orang sebelah) . Tiap tahun macam ni cuma saya saja tak ada kat kampung. Takdan snap, tak tau akan dapat pemandangan macam tu lagi ke tahun depan : dengan kebun cili ..berbuah lebattt sangat, kebun terung yang subur dan sarat berbuah , pelita keliling rumah, anak2 sedara dan adik duk main mercun , sambil dorang dok jaga ayam bakar.

Ni mungkin biasa bagi orang lain, tapi bagi saya ni kali pertama dapat sambut raya dengan tenang dan hampir sempurna. (Yang tak sempurna adalah baju anak2 yang dibeli last minute sebab ezzm asyik demam menjelang raya, terbantut segala aktiviti, patut beli awal, kena pospone, patut balik kampung awal, pun kena postpone. Kalau tak, tahun ni jadi sejarah berada paling lama di kampung lengkap satu family)





fanatik angry bird, tidur pun nak sapu dua2 angry bird




mana wa atik../mana suar adik..
(saba je la mak kamu ni.., shopping baju raya last minute,
jahit kaki seluar pun last minute jugak)



tunggu ibu beli kasut di saat terakhir nak raya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan