Sabtu, 6 April 2013

PETUA UNTUK MENAIKKAN URI

update 4/5/2014
akak  sekarang menjual produk qaseh.
kenapa Qaseh , sedangkan sebelum ini  akak dah mencuba pelbagai jenis produk,
ini kerana Qaseh terlalu banyak testimoni sembuh penyakit dengan Izin Allah
dan produk ini diformulasikan daripada makanan sunnah iaitu kismis, buah tin, kurma, madu , miyak zaitun, habbatussauda dan banyak lagi..ada 15 makanan sunnah semuanya.
Ia sangat bagus diamalkan semua orang termasuk wanita. Terlalu banyak testimoni baik untuk wanita aalkan dari awal pregnat hingga pantang. Ibu pun bertenaga,,,bayangkan kalau ibu yang ceaser pun terasa cergas..apatah lagi yang bersalin normal. Terlalu banyak testimoni...walaupun untuk penyakit kronik..dan anak akk sendiri pun sembuh dari ekzema selepas makan Qaseh Junior. Akk akan post satu entry tentang qaseh bila ada masa..sekarang ni sangat sibuk tetapi terasa ingin share cepat2 tentang qaseh dan membantu ibu2 yang sedang susah hati kerana bayi kembung..yakinlah pada makanan sunnah..
hubungi akk jika minat , pm atau wsapp..01325259995
Photo: Salam Nk tanya...buah pinggang tahap 5...dh buat cuci darah...amalkan Adinda..

Jawapan: utk masalah buah pinggang tu ada juga customer yg 10 tahun x kencing & kini masih bergantung dgn mesin. Dia amalkan Qaseh. Dulu bergantung wheel chair kini dah boleh drive. Dia ambil sole juga tapi minum dia dah dicatu so bancuhan 1.5 liter dia minum utk 3 hari sbb sehari dia boleh minum 500ml sahaja. Buah pinggang dia tak mampu nak tapis lebih air.

Apa pun dia kena monitor tindak balas dalam badan dia. Sbb lain orang lain healin & reaction .

10 tahun x kencing?? 
Ya sbb buah pinggang dia x fungsi dah. Menurut en borhan jika masih kencing walau di catu air insyaAllah boleh pulih. Sungguhpun begitu semuanya kuasa Allah. Walau masih bergantung pada mesin badan dia lebih cergas berbanding sebelum ni

Ya Allah hebat ujian beliau...

Kredit to Zalina Zulkpli

Senaman ini boleh dilakukan sebanyak dua kali sehari iaitu : sewaktu bangun pagi dan sebelum tidur (selepas isya’).

Cara: Baring atas katil dengan kaki diangkat ke atas, jika tidak mampu mengangkat kaki, cuba sandarkan ke dinding. Maksudnya kita baring dalam bentuk ‘L’ iaitu kaki disandarkan ke dinding agar tidak jatuh. Baring dalam keadaan begini selama mana yang mampu lakukan. Paling penting, jangan memaksa diri sendiri. Kebiasaannya, bagi ibu yang sudah hamil ‘tua’ (trimester ke-tiga), memang agak kurang selesa untuk kita berbaring dalam keadaan begini.

Teknik pernafasan: Tarik nafas perlahan-perlahan, sedalam yang mungkin mengikut kemampuan (waktu tarik nafas, pastikan kaki diangkat atas dan disandarkan ke dinding). Dengan menggunakan satu nafas, cuba tahan nafas anda selama yang mampu. 

Cara menarik nafas juga penting, iatu dengan menggunakan perut dan bukan hidung. Maksudnya, bila kita menarik nafas menggunakan perut, kita rasa perut kita naik ke atas sedikit. Lepaskan nafas secara perlahan-lahan, dalam jangakamasa yang sama (lebih kurang sama ketika menahan nafas). Buat senaman dalam 10-15 kali untuk satu sesi senaman.

Selain daripada senaman, cuba berinteraksi dengan bayi dalam kandungan. Pujuk bayi agak pusing ke bawah dan uri biasanya akan naik ke atas mengikut pergerakan bayi. Sujud yang agak lama juga dapat membantu menaikkan uri, kerana kedudukan sujud itu sendiri dapat memperbaiki kedudukan rahim ke tempat asal, InsyaAllah.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catat Ulasan