Isnin, 3 Disember 2012

Ibu jangan marah kat adik tau..

Agak tensen juga sekarang.
Akif anak manja sebelum ini.
Tetapi dia sorang saja yang suka kan adiknya sejak dalam perut.
Suka gosok perut saya elok2.
Abang2nya suka tendang2 dan juga langgar tak peduli.

Bila baby lahir, dia suka jenguk baby.
Dalam masa yang sama, suka merajuk.
Pantang saya salah cakap.
Meraung hampir sejam.

"Sh..adik tidur"
"Jangan batuk kat adik, nanti adik batuk sama"
"Sakit tangan baby nanti"

Semuanya saya cakap dalam tone yang paling rendah.
Tapi hasilnya,

Muncung,"Taknak la kawan ngan ibu."
Nangis meraung.
 Lepas sejam bila saya dah jemu nak layan dan dia tak hirau pun malah asyik ,..
"Taknak kawan ngan ibu,adik nak kawan ngan ayah, ngan abang ngan Hafiy je (dulu dia taknak kawan ngan semua dorang ni) , ibu kawan la ngan baby je..!"

Gi dekat saya.."Ibu jangan marah kat adik tau.."
Saya balas "Ermm tak.."

Macam tu lah sepuluh kali sehari.



"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan