Rabu, 12 September 2012

Selamat Hari Raya





Walau pun dah lama berlalu, saya tetap nak tepek jugak post sempena Hari Raya 2012.
Ni Raya ke 2 di Teluk Intan Perak.

Anak2 saya dan sepupu mereka yang semua sama baya, masing2 ada 'kembar'. (3 , 4, 6 tahun).
Yg ke 4 ni saja takdak geng sebab kak ipar takut nak bersalin lagi , semuanya operate, jarak masa pun dekat2.

Suami saya  dan kakaknya (akak ipar saya), kahwin pada tahun sama.
Ikut orang Perak (sesetengah mungin, saya diberitahu macam tu), kalau adik beradik kawin pada tahun sama, kemungkinan akan dapat anak sama2, kalau tak dapat,, takkan dapat terus.

3 tahun kami menunggu untuk dikurniakan anak sulung.
Saya sibuk dengan treatment saya kerana ada masalah kesuburan, jadi tak hairan kalau ambil masa 3 tahun.
Tetapi kakak ipar dan suaminya takde apa2 masalah, pun ambil masa 3 tahun untuk anak sulung.
Tiba2 terpregnant bersama. Due date untuk anak sulung kami cuma beza beberapa hari saja.
Macam betul je kan cakap2 orang tua2 kat Perak tu.

Due date ke 4 saya dah dekat, pejam celik pejam celik nanti sampailah masanya.
Saya dah berdebar2, takut, tapi nak semayang hajat supaya senang bersalin tak buat2 jugak.

Husband kawan saya setiap malam semayang hajat untuk wife dia supaya senang bersalin.
Kalau hujan malam Jumaat  dia akan tadah air hujan dan baca Quran bagi minum dekat wife nya.
Hasilnya, kawan saya  bersalin sangatlah senang, tak sakit pun.
Pecah ketuban, tunggu masa dengan muka rilek, tau2 dah nak meneran.
Tu tak kisah bersalin sampai 7 orang.

(Husband saya pun buat jugak, tapi bukan untuk saya, untuk anak dalam perut.
Tiap kali saya pregnant dia akan puasa 2 hari untuk anak yang bakal dilahirkan. He....-nak jugak dia cerita-).

Tu cerita orang. Cerita versi saya yang banyak dosa memang la lain.
Mintak2lah  anak ke 4 ni saya lebih matang la kot, tak kalut sangat kalau sakit.
Kalu dulu sibuk mintak nak operate . Punyalah tak tahan tanggung sakit. (ish ish...teruk betul..).
Orang lain yang operate sibuk kesal sebab tak rasa sakit bersalin, saya pula terbalik.
Setakat yang saya dengar, saya sorang je tak tahan sakit sampai mintak operate. Mengada betul.

Doakan semuanya dipermudahkan.
Mintak maaf semua kalau ada terlebih terkurang dalam penulisan blog ini.
Sobs..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan